tal uppgiften och grejer

Mitt fullständiga namn är Amanda Alice Marie Isaksson. Jag föddes för snart 16 år sen på Piteå BB.
Innan jag började på strömbacka gick jag på solander skolan i öjebyn.
Jag bor här i Öjebyn med min mamma Charlotte som är tandsköterska, min lossas pappa och min lilla syster som nyss började 5an. Sen så bor jag i stan med min pappa Linus som jobbar på anticimex och på Kalles som vakt.
Hans fru som då är min lossas mamma, hennes två barn och min lillebror som går 4an nu.
På min fritid spelar jag och tränar fotboll, jag är med mina vänner och lyssnar på musik, det är olika musik beroende på vilket humör jag är på. I skol väg så ogillar jag språk, mest spanska och engelska då, annars så tycker jag inte om matte, eller det är inte så hemskt men jag gillar inte det för att jag inte förstår logiken i det..
Annars som person så är jag sprallig glad och har lätt för att skratta, lite för lätt vissa gånger. Jag har inga fobier som tex, spindlar, mörker och mördare. Men jag ogillar verkligen att få hår i maten, finns det värre?!
Jag önskar att jag hade en "dold" talang, att jag kunde rita eller sjunga eller något annat begåvat.
Jag avsyr att läsa böcker, skräck filmer och orättvisa. Jag är både morgon trött och kvälls trött.
Det är få filmer som jag lyckats se helt klart, lyckas alltid somna.. fråga bara min vänner..
Jag tycker även om att resa runt har hunnit med några få ställen, Grekland, Turkiet och Indien.
När jag har gått ut skolan och jobbat ett tag så vill jag åka runt och se mig omkring i världen.
I sommar har jag jobbat på ett dagis här i Öjebyn. Jag kan med säkerhet säga att jag inte ska bli dagis fröken för det var ett h-e-l-v-e-t-e. Jag har även solat, badat, varit med kompis och haft det underbart!
Men livet är inte alltid en dans på rosor, för dryg 1 månad sen valde min kusin Sebastian att ge sig av från denna värd, han begick självmord 24 år gammal. Jag blev jätte ledsen, min kusin som var som en storebror under min uppväxt var nu borta. Jag hade tidigare bestämmt att jag skulle åka till Island och hälsa på mina kusiner som bor på där då och då med sin pappa. Jag funderade länge på om jag skulle följa eller inte eftersom jag inte var säker på att jag skulle missa begravningen men det skulle jag inte behöva göra så jag följde. Där borta badade jag och red. Det här med hästar är inte min grej men det var helt okej faktiskt!
I slutet av sommaren såg jag framemot att börja här på strömbacka, nya möjligheter nya kompisar och ny skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0