Det här inlägget är tillägnat till min syster Therese



Även fast vi inte har helt samma blod så har vi ändå legat i samma mage.
jag och min syster är rätt olika, eller vi är helt varandras motsatter om jag ska vara exakt.
Therese är en tjej med en stark vilja, helt enkelt en tjej som vet vad hon vill, den sidan älskar jag av henne.
Hon är en sjukt stark människa, säkert tusen gånger starkare än vad jag är. När något jobbigt kommer ivägen eller det blir motgång för oss båda så är det ändå min syster som får trösta mig, det är alltid jag som får luta mitt huvud mot hennes axel, det är hon som strycker bort mitt hår och säger: det kommer lösa sig, var inte ledsen amanda. Jag är så himla stolt över henne.
Förutom att hon är en så otroligt stark tjej så är hon duktig på så himla mycket mer.
I sommras gick vi igenom en jobbig tid, men den här tiden gjorde även att vi kom mycket närmare varandra vilket jag är super glad över. Therese ser alltid om det är något som har hänt eller om någon är ledsen.
Det går inte att ljuga eller försöka dölja något, hon läser av mig som en öppen bok.
Det är många kvällar som jag har legat i min säng och tårar har runnit, då har hon alltid kommit in och strykt mig på kinden och torkat bort mina tårar. Även fast hon ber om ett svar men inte får det så är hon ändå förstående.
En enda varm kram av henne får mig att orka och vilja fortsätta.
Min lillasyster är helt enkelt bäst, och tvivla aldrig på att du är trasig, för du behöver inte fixas!


Kommentarer
Postat av: Matni

Du måste vara världens bästa storasyster. Jag slår vad om att hon är minst lika glad och stolt över att få ha dig som stora syster. <3 ps. ska kötta er i morgon ;)

2012-02-07 @ 22:29:33
Postat av: Therese

aww,du är världens bästa och du vet alltid att jag finns om du behöver mig lika mycket som att jag vet att du finns där för mig! älskar dig!♥

2012-02-08 @ 07:17:12
Postat av: M

<3<3<3

2012-02-08 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0