2013, det bästa året någonsin

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2013 var för mig ett väldigt bra år. Det bästa skulle jag nog vilja lova. I maj åkte jag till USA i nästan en månad. Den största delen av semestern tillbringade vi i Los Angeles (Hollywood) och det var det var bland den bästa månaden i mitt liv. Sjukt bra och häftig resa. Sen kom sommarlovet. Jag jobbade med jordgubbar som var mycket mer krävande än vad jag någonsin hade trott. Som extra sålde jag en herrans massa hamburgare och plockade minst lika många glas på kalles. Mitt i allt arbete klämde jag in fotbollen och vänner. När sommarlovet började nå sitt slut åkte jag och pontus på en två veckors lång semenster till Turkiet. Där mådde vi gott, åt gott och hade det helt underbart. Skolan började om för sista gången och schemat vi fick verkade hur bra som helst. Så kom 9 september. Den dagen som jag hade längtat till i såå många år. Jag fick många fina presenter och fredagen därefter blev det krogpremiär med förfest hemma hos mig med fina människor. 9 dagar efter min födelsedag hade jag äntligen körkortet i handen. Vilken känsla, den glömmer man aldrig. Mitt i lyckobubblan åkte jag 3 dagar senare till Kreta för sol och bad. Den resan slutade dock inte så bra då jag fick uppsöka läkare och åkte på en hejjdundrande förkylning och som pricken över i:et halssfluss (igen!!!) Flygresan hem ska vi inte ens tala om. 
Efter Grekland stannade livet av en stund. Verkligheten kom ikapp och vardagsrutinerna likaså. Mitt i allt plugg och pontushäng började jag jobba som bartender på kalles vilket jag fortfarande gör. Kul att det händer någonting på helgerna och ännu mer kul då lönen kommer. Dagen innan julafton vinkade jag av pontus som åkte på semester till mexico i två veckor. Skönt för han och tråkigt för mig. Men lovet har varit bra trots allt. Nyår firade jag i Kåbban med Frida. Vi har ätit trerättersmiddag och druckit champange så det står härligt till. 
 
Om jag ska summera 2013 så har det varit mycket resor, mycket jobb och mycket tid för mina nära och kära.
2014 hoppas jag ska kunna leverara lika bra. Vi har mycket att se framemot om inte annat. Studentresa, självaste studenten och balen. Efter sommaren kommer det inte finnas någon trygghet som skolan alltid varit sedan man var sex år. Det här året kommer kräva en hel del ansvar och självständighet som inget annat år har krävt. Jag hoppas och tror att år 2014 kommer att rocka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0